4230828_tcm119-10529_desktop_1366x200-1-1366x200

BRAND JAGUAR

ISTORIA BRANDULUI

01_Jaguar_workers-device_desktop-300x150_tcm119-38157_desktop_300x150

Anii 1920

 

Istoria Jaguar reprezintă o istorie a unui brand mare, care a început în 1922 cu fondarea întreprinderii producătoare de atașe “Swallow Sidecar” de către doi tovarăși – William Lyons (William Lyons) și William Walmsley (William Walmsley). Pînă în anul 1926, compania “Swallow”a devenit un producător de frunte a atașelor pentru motocicletă din Marea Britanie, având vânzări lunare de peste sute de unități.
În ciuda colapsulului de pe Wall Street în 1929, modelele noi “Swallow” se bucurau de un succes enorm.

Anii 1930

 

O etapă importantă în dezvoltarea afacerilor a fost parteneriatul „Swallow” cu compania „Standard Motor”, care a devenit furnizorul lor de motoare și șasiu. Extinderea gamei de produse necesita o nouă imagine și denumiri noi. De aceea, compania a devenit cunoscută sub numele de SS Cars, și a produs mașini denumite – SSI și SSII. În 1934, William Walmsley s-a retras din afaceri pentru a trece la producția de remorci. Mai târziu, William Lyons a răscumpărat partea lui și a devenit unicul proprietar al companiei.

jag_heritage_ss_jaguar_100_1936_300x150_tcm119-38184_desktop_300x150
02_XK120-device_desktop-300x150_tcm119-38159_desktop_300x150

Anii 1940

 

În 1945 compania a fost redenumită în “Jaguar Cars”. În 1949, la „British Motor Show” a fost prezentat primul XK120. Denumirea XK120 însemna modelul motorului și viteză maximă (în mile pe oră). Cu toate acestea, în timpul curselor pe traseul belgian “Ostende – Jabbeke”, automobilul a fost capabil să dezvolte o viteză de 132 de mile/oră (212 km/h), gloria care i-a oferit titlul de „cel mai rapid automobil de producție din lume.”

Anii 1950

 

În 1951, triumfează echipajul Jaguar în componența lui Peter Walker și Peter Whitehead la Le Mans. Această realizare a contribuit și mai mult la faima Jaguar. În 1954, succesorul C-Type a fost automobilul D-Type – produsul designerului Malcolm Sayer. Designul D-Type a fost atât de eficient aerodinamic, încât viteza maximală a crescut până la 170 de mile/oră (270 km/h) și în cursele de testare, înainte de cursă Le Mans în 1954, acesta a bătut recordul de anul trecut la parcurgerea circuitului timp de 5 secunde.

D-Type(1956)-device_desktop-300x150_tcm119-38182_desktop_300x150
3875262_tcm119-10851_desktop_300x150

Anii 1960

 

Marea realizare ai acestor ani a fost apariția unui nou automobil sportiv E-Type în anul 1961. Pe 11 iulie,1966 la hotelul „Great Eastern”, domnii William Lyons și George Harriman au făcut o declarație comună cu privire la fuziunea companiilor „British Motor Corporation” și „Jaguar Cars” și formarea ulterioară a unei companii noi, numită „British Motor Holdings”. Anul 1968 a fost anul de naștere a unei serii legendare XJ. Sedan XJ6, proiectat de către domnul Lyons, a avut cea mai lungă durată de viață pe piață: în următorii 24 de ani au fost vândute mai mult de 400 de mii de automobile.

Anii 1970

 

În 1972, s-au realizat schimbări majore de personal. William Lyons s-a retras. Președinte Consiliului de Administrație și CEO al „Jaguar Cars” a devenit Frank England. În 1975 modelul E-Type a fost înlocuit de către XJ-S. Modelul XJ-S, creat de către Malcolm Sayer ca o înlocuire pentru modeulu E-Type, a moștenit spiritul sportiv „Jaguar” în cea mai luxoasă și elegantă încărnare.

11.tif
jag_heritage_xjr9_1988-device_desktop-300x150_tcm119-38161_desktop_300x150

Anii 1980

 

În 1980, la conducerea companiei vine celebrul antreprenor John Egan, candidatura susținută de către domnul William Lyons, care a reușit să păstreze cele mai mari tradiții ale companiei „Jaguar”. În 1984, guvernul lui Margaret Thatcher a privatizat compania „Jaguar Cars”, păstrând după ei o „cotă de aur”, care proteja „Jaguar Cars” de la absorbție până în anul 1990. În 1985, a decedat marele fondator „Jaguar” – William Layons.

Anii 1990

 

Pe 1 ianuarie 1990 „Ford” a devenit oficialul proprietar al companiei „Jaguar Cars”. Unul dintre principalele rezultate activității „Ford” a fost integrarea la întreprinderile „Jaguar” a sistemul de conducere și coordonare între diferite departamente ai companiei. În 1996 s-a născut modelul XK8, care a întrunit cele mai bune caracteristici ale brandului. XK8 a depășit toate așteptările și a devenit cel mai rapid vândut automobil sportiv din istoria „Jaguar”.

1992_XK220_300x150_tcm119-38179_desktop_300x150
2008_XK-device_desktop-300x150_tcm119-38394_desktop_300x150

Anii 2000

 

În anul 2008, compania „Tata Motors” a încheiat contractul de achiziționare al „Jaguar” și „Land Rover” cu compania „Ford Motor”. O altă inovație a fost supersedan XF, care a cucerit fanii brandului printr-un amestec clasic pentru „Jaguar” al puterii, confortului și ușurință în conducere. Acest model, la fel ca și toate automobilele noi de brand, a fost creat sub îndrumarea designerului șef – Ian Callum.
În 2012, a avut loc premiera a „celui mai sportiv automobil Jaguar din ultimii 50 de ani” – F-Type. Cu un motor de 5 litri V8, 495 c.p, cabrioletul poate accelera la maximum de 300 km/h. Pentru o accelerare până la 100 km/h acesta are nevoie doar de 4.3 secunde, iar de la 80 la 120 km/h – 2,5 secunde.