EURO 6, MOTOARELE DIESEL ȘI REDUCEREA CATALITICĂ SELECTIVĂ: CE TREBUIE SĂ ȘTIȚI

 

 

Vă explicăm ce înseamnă pentru vehicule, șoferi și mediul înconjurător standardul de poluare Euro 6.

CE ESTE EURO 6?

Euro 6 este o directivă europeană al cărei scop este reducerea impactului vehiculelor asupra mediului înconjurător, prin limitarea emisiilor de noxe ale acestora. Legislația stabilește restricții privind cantitatea de oxizi de azot (NOx) și de hidrocarburi în stare gazoasă pe kilometru, pe care le poate degaja în atmosferă un vehicul.

Conform reglementărilor noi Euro 6, vehiculele diesel și pe benzină sunt supuse unor restricții diferite. Pentru vehiculele diesel, cantitatea admisă de emisii NOx a fost redusă la 80 mg/km (de la 180 mg/km), iar cea de hidrocarburi la 170 mg/km (de la 230 mg/km). Pentru vehiculele pe benzină, cantitatea admisă de emisii NOx rămâne de 60 mg/km, iar cea de hidrocarburi rămâne de 100 mg/km.

Alături de ceilalți producători auto, Jaguar este obligat din punct de vedere legal să respecte aceste reglementări noi, de la data următoare:

  • Începând cu data de 1 ianuarie 2015, toate modelele nou lansate trebuie să respecte standardele Euro 6. Sunt incluse toate modelele noi de pe piață, de exemplu: Jaguar XE
  • Vehiculele aflate deja la vânzare trebuie să respecte standardele Euro 6 începând cu data de 1 septembrie 2015, dar;
    • Vehiculele individuale aflate deja la vânzare, fabricate și livrate de producător înainte de 1 iunie 2015, pot continua să fie vândute până la data de 1 septembrie 2016. Cu toate acestea, pentru aceste cazuri producătorul trebuie să înainteze o solicitarea de derogare.
1

CE ESTE TEHNOLOGIA DE REDUCERE CATALITICĂ SELECTIVĂ (SCR)?

 

Tehnologia de reducere catalitică selectivă (SCR) echipează toate modelele diesel Jaguar, începând cu anul model 2016. Aceasta permite Jaguar să respecte standardul de poluare Euro 6, prin reducerea cu până la 90% a nivelului de oxizi de azot (NOx) din gazele de eșapament. Pe lângă un catalizator de nouă generație, tehnologia SCR solicită utilizarea lichidului pentru tratarea gazelor de eșapament Diesel (DEF).

CE ESTE LICHIDUL PENTRU TRATAREA GAZELOR DE EȘAPAMENT DIESEL (DEF)?

 

DEF, cunoscut și ca AdBlue®, AUS 32 și ARLA 32, este un lichid non-toxic, incolor, inodor și non-inflamabil. Acesta se află într-un rezervor separat al vehiculului și este injectat în sistemul de eșapament, pentru a curăța gazele de eșapament. Permite descompunerea oxizilor de azot (NOx) în vapori de apă și azot în stare gazoasă, care sunt substanțe inofensive.

3

ÎNTREȚINEREA DEF

 

Este important ca vehiculul să fie alimentat în permanență cu DEF, deoarece legislația UE precizează că motorul nu poate fi pornit dacă rezervorul de DEF este gol. În centrul de mesaje al vehiculului apare din timp o avertizare privind nivelul scăzut al DEF, pentru a avea timp suficient să realimentați. De asemenea, retailerul/service-ul autorizat Jaguar va alimenta cu DEF în momentul reviziei periodice. Pentru informații suplimentare, consultați Manualul de utilizare.

CUM AFLU DACĂ NIVELUL DEF ESTE SCĂZUT

 

Dacă nivelul DEF este scăzut, în centrul de mesaje apar o serie de mesaje.

1. Primul mesaj precizează că DEF este la un nivel la care este recomandată o completare

2. Al doilea mesaj este însoțit de o pictogramă de avertizare PORTOCALIE și vă solicită să alimentați cu DEF

3. Al treilea mesaj începe o numărătoare inversă a distanței rămase până la golirea rezervorului de DEF, după care motorul nu va mai porni

4. Mesajul final este însoțit de o pictogramă de avertizare ROȘIE, este afișat dacă distanța rămasă este zero și precizează că dacă nu se alimentează cu DEF, motorul nu mai poate fi pornit

4