Inovatia este motorul curselor auto si face parte din mostenirea Jaguar. De-a lungul timpului am folosit experienta dobandita la curse pentru a imbunatati modelele de serie.
Istoricul si rezultatele obtinute de Jaguar in sporturile cu motor s-au reflectat intotdeauna in evolutia modelelor de serie Jaguar. Participarea in Formula E continua aceasta traditie si influenteaza designul viitoarelor vehicule electrice Jaguar.
MODELELE DE CURSE JAGUAR
XK120
Data: 1948 - 1954 Viteza maxima:: 124,6 mph/200,5 km/h Capacitate cilindrica: 3.442 cmc/201 in cu Putere: 160 CP/119 kW De retinut: in momentul lansarii, XK120 era cel mai rapid model de serie din lume
C-TYPE
Data: 1951 - 1953 Viteza maxima:: 144 mph/231,7 km/h Capacitate cilindrica: 3.442 cmc/201 in cu Putere: 207 CP/154 kW De retinut: Franele cu discuri ale modelului C-Type au devenit un standard in industria auto
D-TYPE
Data: 1954 - 1957 Viteza maxima:: 162 mph/260,7 km/h Capacitate cilindrica: 3.442 cmc/210 in cu Putere: 250 CP/186 kW De retinut: D-Type a castigat la Le Mans in 1955, 1956, 1957
XJS
Data: 1975 - 1996 Viteza maxima:: 153 mph/246,2 km/h Capacitate cilindrica: 4.235 cmc/258 in cu Putere: 285 CP/212 kW De retinut: XJS a castiga cursa de 24 de ore de la SPA in 1983
XJR
Data: 1983 - 1991 Viteza maxima:: 229 mph/368,2 km/h Capacitate cilindrica: 6.995 cmc/426 in cu Putere: 750 CP/559 kW De retinut: XJR-12 s-a clasat pe primele 2 pozitii la Le Mans in 1990
FORMULA 1 - R2 si R3
Data: 2000 - 2004 Viteza maxima:: 194 mph/312,2 km/h Capacitate cilindrica: 2.998 cmc/464 in cu Putere: 770 CP/574 kW De retinut: Pilotii de F1 Jaguar au fost Eddie Irvine si Mark Webber
I-TYPE 1 Formula E
Data: 2016 - 2017 Viteza maxima: restrictionata la 140 mph/225,3 km/h Capacitate cilindrica: N/A Putere: 200 kW, echivalenta cu 270 CP De retinut: Jaguar a revenit la curse in Formula E sezonul 3, 2016/17
I-TYPE 2 Formula E
Data: 2017 - 2018 Viteza maxima: restrictionata la 140 mph/225,3 km/h Capacitate cilindrica: N/A Putere: 200 kW, echivalenta cu 270 CP De retinut: Jaguar a inregistrat primul podim si primul pole position cu I‑TYPE 2 in sezonul 4, 2017/18
I-TYPE 3 FORMULA E
Data: 2018 - 2019 Viteza maxima:: 156 mph/250 km/h Capacitate baterie: 52 kWh Putere: 250 kW, echivalenta cu 335 CP De retinut: In 2019 la Roma Jaguar I-TYPE 3 a obtinut prima victorie pentru echipa in Formula E din 2019 - prima victorie Jaguar in sporturile cu motor la nivel international din 1991.
I-TYPE 4 FORMULA E
Data: 2019 - 2020 Viteza maxima:: 174 mph/280 km/h Capacitate baterie: 52 kWh Putere: 250 kW, echivalenta cu 335 CP De retinut: Jaguar I-TYPE 4 este echipat cu cea mai usoara si mai eficienta motorizare realizata de Jaguar Racing pana acum, ce a permis obtinerea unei victorii categorice la Mexico City si a unui pole position si unei clasari pe podium la Santiago.
EVENIMENTELE IMPORTANTE DIN LUMEA CURSELOR
XK120
1948 - 1954 – SILVERSTONE SI LE MANS
Un model sport complet nou si o platforma de testare pentru motorul Jaguar XK revolutionar, XK120 este considerat cel mai rapid model de serie din lume. In anul 1949 XK120 a castigat la Silverstone, iar un an mai tarziu, 3 modele XK120 au participat la Le Mans. Este inceputul unei ere noi in sporturile cu motor.
C-TYPE
1951 - 1953 – LE MANS
In 1951, inginerul de aeronave Malcolm Sayer se alatura Jaguar si impune disciplina si excelenta specifice acestui domeniu. Primul proiect la care si-a adus contributia, modelul C-Type, castiga la Le Mans, iar Stirling Moss, pilotul celei de-a doua masini, stabileste un nou record pe un tur de pista. In 1953, C-Type castiga din nou la Le Mans si ocupa 3 din primele 4 locuri.
D-TYPE
1954 - 1957 – LE MANS
Vremea rea nu permite victoria modelului D-Type la Le Mans, in 1954, chiar daca viteza maxima atinsa de acesta a fost de 170 mph (272 km/h). Cu toate acestea, modelul aerodinamic revine in forta si castiga in 1955, 1956 si 1957 - an in care ocupa 5 din primele 6 locuri. D-Type ramane pana in zilele noastre unul dintre cele mai de succes automobile de curse realizate vreodata.
XJS
1975-1996 – ETCC SI CURSA DE 24 DE ORE DE LA SPA
In 1982, echipa TWR a pilotului britanic Tom Walkinshaw participa cu modelul XJS V12 la Campionatul European de Turisme (ETCC) si obtine mai multe victorii. In 1984, Walkinshaw castiga titlul la piloti in ETCC. Tot in acelasi an, castiga prestigioasa cursa de 24 de ore de la Spa.
XJR-9
1983 - 1991 – CURSELE DE 24 DE ORE DE LA DAYTONA SI LE MANS
Modelul inchis XJR s-a dovedit formidabil in cursele de anduranta pe distante lungi desfasurate in lumea intreaga - cel mai performant a fost XJR-9 din 1988. Supercarul cu motor V12 a castigat cursele de 24 de ore de la Daytona si Le Mans, iar Jaguar a castigat titlul atat la piloti, prin Martin Brundle, cat si la constructori.
R1 - R5
2000 - 2004 – FORMULA 1
Participarea Jaguar in Formula 1 s-a remarcat prin mai multe podiumuri obtinute de fostul pilot de la Ferrari, Eddie Irvine. De asemenea, echipa il formeaza pe talentatul pilot australian Mark Webber. Detinuta de Ford, Jaguar dezvolta 3 modele, toate propulsate de motorul V10 Cosworth.
I‑TYPE 1
2016 – FORMULA E
Inspirata de traditia noastra in sporturile cu motor si condusa de un grup de ingineri reputati si de tehnicieni foarte talentati, Jaguar Racing si incredibilul I-TYPE 1 pornesc in aventura formulei E: curajosi, competitivi si pregatiti de lupta.
I-TYPE 2
2017 - FORMULA E
Cu modelul I-TYPE 2, Jaguar Racing a inregistrat cel mai bun sezon in Formula E de pana acum, urcand de multe ori in primele 10 locuri. Proiectat special pentru circuitele urbane dificile, I-TYPE 2 dispune de o putere maxima de 200 kW (270 CP) si de o acceleratie de la 0 la 60 mph (0-100 km/h) in numai 2,9 secunde.
I-TYPE 3
2018 - 2019 – FORMULA E
Neozeelandezul Mitch Evans si modelul Jaguar I-TYPE 3 au scris pagini de istorie pentru Panasonic Jaguar Racing, castigand prima cursa ABB FIA Formula E pentru aceasta echipa la Roma, in aprilie 2019 - prima victorie Jaguar in sporturile cu motor la nivel international din 1991.
I-TYPE 4
2019 - 2020 – FORMULA E
Jaguar I-TYPE 4 este echipat cu cea mai usoara si mai eficienta motorizare realizata de Jaguar Racing pana acum, ce permite atingerea unei viteze maxime de 280 km/h. A obtinut o victorie categorica la Mexico City si un pole position si o clasare pe podium la Santiago. Sezonul s-a incheiat cu 6 curse foarte disputate, in decurs de 9 zile, pe un circuit inchis organizat pe celebrul aeroport Tempelhof de la Berlin, in Germania. Panasonic Jaguar Racing a terminat pe locul 7 in clasamentul echipelor participante la campionat.
ARTICOLE DE COLECTIE
Accesati magazinul online Jaguar si gasiti cadoul perfect.
Design incitant si performante extraordinare. Vedeti cum experienta acumulata in Campionatul Mondial ABB FIA Formula E este transferata modelelor electrice de serie.