ADN de curse

Inovarea a fost cuvantul cheie de-a lungul istoriei Jaguar in sporturile cu motor. De-a lungul timpului, am folosit experienta dobandita la curse pentru a imbunatati modelele de serie.

Traditia de durata si rezultatele excelente obtinute de Jaguar in sporturile cu motor s-au reflectat intotdeauna in evolutia modelelor de serie Jaguar. Prin participarea la Formula E, continuam aceasta traditie si reproiectam viitorul vehiculelor electrice Jaguar.

Modelele de curse Jaguar

Jaguar XK120

Jaguar XK120

Data: 1948 - 1954
Viteza maxima:: 200,5 km/h
Capacitate cilindrica: 3.442 cmc/201 in cu
Putere: 160 CP/119 kW
De retinut: In momentul lansarii, XK120 a fost cel mai rapid model de serie din lume.
Jaguar C-TYPE

Jaguar C-TYPE

Data: 1951 - 1953
Viteza maxima:: 231,7 km/h
Capacitate cilindrica: 3.442 cmc/210 in cu
Putere: 207 CP/154 kW
De retinut: Franele cu discuri ale modelului C-Type au devenit un standard in industria auto.
Jaguar D-TYPE

Jaguar D-TYPE

Data: 1954 - 1957
Viteza maxima:: 260,7 km/h
Capacitate cilindrica: 3.442 cmc/210 in cu
Putere: 250 CP/186 kW
De retinut: D-Type a castigat la Le Mans in 1955, 1956, 1957.
Jaguar XJS

Jaguar XJS

Data: 1975 - 1996
Viteza maxima:: 246,2 km/h
Capacitate cilindrica: 4.235 cmc/258 in cu
Putere: 285 CP/212 kW
De retinut: XJS a castigat cursa de 24 de ore de la SPA in 1983.
Jaguar XJR

Jaguar XJR

Data: 1983 - 1991
Viteza maxima:: 368,5 km/h
Capacitate cilindrica: 6.995 cmc/426 in cu
Putere: 750 CP/559 kW
De retinut: XJR-12 s-a clasat pe primele 2 pozitii la Le Mans in 1990.
JAGUAR FORMULA 1 - R2 SI R3

Jaguar R1 – R5

Data: 2000 - 2004
Viteza maxima:: 312,2 km/h
Capacitate cilindrica: 2.998 cmc/464 in cu
Putere: 770 CP/574 kW
De retinut: Pilotii de F1 Jaguar au fost Eddie Irvine si Mark Webber.
JAGUAR Formula E I-TYPE 1

Jaguar I-TYPE 1

Data: 2016 - 2017
Viteza maxima: restrictionata la 225,3 km/h
Capacitate cilindrica: N/A
Putere: 200 kW, echivalenta cu 270 CP
De retinut: Jaguar a revenit la curse in Formula E sezonul 3, 2016/17.
Jaguar I-TYPE 2

Jaguar I-TYPE 2

Data: 2017 - 2018
Viteza maxima: restrictionata la 225,3 km/h
Capacitate cilindrica: N/A
Putere: 200 kW, echivalenta cu 270 CP
De retinut: Jaguar a urcat prima data pe podim si a obtinut primul pole position cu I‑TYPE 2, in sezonul 4, 2017/18.
Jaguar I-TYPE 3

Jaguar I-TYPE 3

Data: 2018 - 2019
Viteza maxima:: 250 km/h
Capacitate baterie: 52 kWh
Putere: 250 kW, echivalenta cu 335 CP
De retinut: In 2019, la Rome E-Prix, Jaguar I-TYPE 3 a obtinut prima victorie pentru echipa in Formula E - prima victorie Jaguar in sporturile cu motor la nivel international, din 1991.
Jaguar I-TYPE 4

Jaguar I-TYPE 4

Data: 2019 - 2020
Viteza maxima:: 280 km/h
Capacitate baterie: 52 kWh
Putere: 250 kW, echivalenta cu 335 CP
De retinut: Jaguar I-TYPE 4 este echipat cu cea mai usoara si mai eficienta motorizare realizata de Jaguar Racing pana acum, care a permis obtinerea unei victorii categorice la Mexico City, precum si a unui pole position si unui loc pe podium la Santiago.
Jaguar I-TYPE 5

Jaguar I-TYPE 5

Data: 2021 – 2022
Viteza maxima: 280 km/h
Capacitate baterie: 54 kWh
Putere: 250 kW, echivalenta cu 335 CP
De retinut: Motorizarea Jaguar I-TYPE 5 a fost dezvoltata intern, cu un invertor de ultima generatie care contine si aur de 24 de carate, datorita proprietatilor sale de foarte bun conducator de electricitate.
Jaguar I-TYPE 6

Jaguar I-TYPE 6

Data: 2023 - 2024
Viteza maxima: 320 km/h
Capacitate baterie: 47 kWh
Putere: 350 kW echivalenta cu 470 CP

De retinut: Jaguar I-TYPE 6 este cea mai avansata si mai eficienta masina de curse realizata de Jaguar, si beneficiaza de o tehnologie de franare cu recuperarea energiei atat de performanta, incat nu are nevoie de frane conventionale pe spate.

Momente importante Jaguar in lumea curselor

Jaguar XK120

Jaguar XK120

1948 - 1954 – SILVERSTONE SI LE MANS

Un model sport complet nou si o platforma de testare pentru motorul revolutionar al Jaguar XK, XK120 este considerat cel mai rapid model de serie din lume. In anul 1949, XK120 a castigat la Silverstone, iar un an mai tarziu, 3 modele XK120 au debutat la Le Mans. Era inceputul unei ere noi in sporturile cu motor.
Jaguar C-TYPE

Jaguar C-TYPE

1951 - 1953 – LE MANS

In 1951, inginerul de aeronave Malcolm Sayer se alatura Jaguar si impune disciplina si excelenta specifice acestui domeniu. Primul proiect la care si-a adus contributia, modelul C-Type, castiga Le Mans, iar Stirling Moss, pilotul celei de-a doua masini, stabileste un nou record pe un tur de circuit. In 1953, C-Type castiga din nou la Le Mans si ocupa 3 din primele 4 locuri.
Jaguar D-TYPE

Jaguar D-TYPE

1954 - 1957 – LE MANS

Vremea nefavorabila impiedica victoria modelului D-Type la Le Mans, in 1954, chiar daca viteza maxima atinsa de acesta a fost de 170 mph (272 km/h). Cu toate acestea, modelul aerodinamic revine in forta si castiga in 1955, 1956 si 1957 - an in care ocupa 5 din primele 6 locuri. D-Type ramane pana in zilele noastre unul dintre cele mai de succes modele de curse realizate vreodata.
Jaguar XJS

Jaguar XJS

1975 - 1996 – ETCC SI CURSA DE 24 DE ORE DE LA SPA

In 1982, echipa TWR a pilotului britanic Tom Walkinshaw participa cu modelul XJS V12 la Campionatul European de Turisme (ETCC) si obtine mai multe victorii. In 1984, Walkinshaw castiga titlul la piloti in ETCC. Tot in acelasi an, castiga prestigioasa cursa de 24 de ore de la Spa.
Jaguar XJR-9

Jaguar XJR-9

1983 - 1991 – CURSELE DE 24 DE ORE DE LA DAYTONA SI LE MANS

Modelul inchis XJR s-a dovedit formidabil in cursele de anduranta pe distante lungi desfasurate in lumea intreaga - cel mai performant a fost XJR-9 din 1988. Supercarul cu motor V12 a castigat cursele de 24 de ore de la Daytona si Le Mans, iar Jaguar a castigat titlul atat la piloti, prin Martin Brundle, cat si la constructori.
JAGUAR R1 – R5

Jaguar R1 – R5

2000 - 2004 – FORMULA 1

Participarea Jaguar in Formula 1 s-a remarcat prin mai multe locuri pe podium obtinute de , Eddie Irvine, fostul pilot Ferrari. De asemenea, echipa il formeaza pe talentatul pilot australian Mark Webber. Detinuta de Ford, Jaguar dezvolta 3 modele, toate propulsate de motorul V10 Cosworth.
JAGUAR I‑TYPE 1

Jaguar I-TYPE 1

2016 - FORMULA E

Inspirata de traditia noastra in sporturile cu motor si condusa de un grup de ingineri reputati si de tehnicieni foarte talentati, Jaguar Racing si incredibilul I-TYPE 1 pornesc in aventura formulei E: curajosi, competitivi si pregatiti sa castige.
JAGUAR I-TYPE 2

Jaguar I-TYPE 2

2017 - FORMULA E

Cu modelul I-TYPE 2, Jaguar Racing a inregistrat cel mai bun sezon in Formula E de pana acum, urcand de multe ori in primele 10 locuri. Proiectat special pentru circuitele urbane dificile, I-TYPE 2 dispune de o putere maxima de 200 kW (270 CP) si de o acceleratie uimitoare de la 0 la 100 km/h, in numai 2,9 secunde.
JAGUAR I-TYPE 3

Jaguar I-TYPE 3

2018 - 2019 – FORMULA E

Neozeelandezul Mitch Evans si modelul Jaguar I-TYPE 3 au scris pagini de istorie pentru Panasonic Jaguar Racing, castigand prima cursa ABB FIA Formula E pentru aceasta echipa la Rome E-Prix, in aprilie 2019 - prima victorie Jaguar in sporturile cu motor la nivel international, din 1991.
JAGUAR I-TYPE 4

Jaguar I-TYPE 4

2019 - 2020 – FORMULA E

Jaguar I-TYPE 4 este echipat cu cea mai usoara si mai eficienta motorizare realizata de Jaguar Racing pana acum, care permite atingerea unei viteze maxime de 280 km/h. A obtinut o victorie categorica la Mexico City, precum si un pole position si un loc pe podium la Santiago. Sezonul s-a incheiat cu 6 curse foarte disputate, pe parcursul a 9 zile, pe un circuit inchis organizat pe celebrul aeroport Tempelhof din Germania. Panasonic Jaguar Racing a terminat pe locul 7 in clasamentul echipelor participante.
Jaguar I-TYPE 5

Jaguar I-TYPE 5

2021 - 2022 – FORMULA E


Jaguar I-TYPE 5 dispune de o motorizare de exceptie, dezvoltata intern, cu atentie speciala acordata cresterii eficientei si reducerii greutatii. In sezonul 2022, Jaguar I-TYPE 5 a castigat 4 curse, sapte locuri pe podium si un pole position la Monaco. Mitch Evans a intrat in istorie cu o dubla victorie la Roma.

Jaguar I-TYPE 6

Jaguar I-TYPE 6

2023 - 2024 – FORMULA E


Jaguar I-TYPE 6 a fost primul model din istoria FIA Formula E cu motor amplasat atat in fata cat si spate, dubland capacitatea de franare cu recuperarea energiei si eliminand franele pe spate. In Campionatul Mondial ABB FIA Formula E 2023, Jaguar TCS Racing a obtinut locul 2, cu 292 de puncte, 11 pozitii pe podium, 4 victorii si 3 pole position.

Jaguar I‑TYPE 7

Jaguar I‑TYPE 7

Monopostul de curse cu cele mai rapide acceleratii acreditat pana acum de FIA. Jaguar I-TYPE 7 intra pe pista cu o motorizare complet noua, extrem de performanta si cu tractiune integrala. Poate accelera de la 0 la 100 km/h in 1,86 secunde.

Explorati in continuare

Calendarul competitiei

Calendarul competitiei

Fiti la curent cu noutatile. Accesati cele mai recente curse si evenimente din Campionatul Mondial ABB FIA Formula E 2024/2025.
Partenerii Jaguar

Partenerii Jaguar

Inovam impreuna. Castigam impreuna. Va prezentam partenerii Jaguar pentru Campionatul Mondial ABB FIA Formula E 2024/2025.
Racing Hub

Racing Hub

Descoperiti inovatiile de ultima ora ale Jaguar pentru Formula E, cele mai recente masini electrice de curse si echipa care ne-a facut campioni.
YouTube

YouTube

Fiti martori ai evenimentului alaturi de noi.
X

X

Urmariti ultimele noutati si datele importante.
Instagram

Instagram

Urmariti-ne pentru ultimele imagini si videoclipuri.
TikTok

TikTok

Descoperiti, distribuiti si creati videoclipuri alaturi de noi.