CONTINUATION

Prestigiosul D-type castigator la Le Mans este al treilea model Continuation realizat in atelierele Jaguar Classic, dupa Lightweight E‑type si XKSS.

D-TYPE

Triplul castigator la Le Mans revine.



Jaguar Classic reia productia prestigiosului model de curse D‑type, la Coventry, dupa 62 de ani de la fabricarea ultimului exemplar, in 1956. Primul Jaguar D-type asamblat de Jaguar Classic, aflat in stadiul de prototip, va fi prezentat la Salon Retromobile de la Paris, care va avea loc in aceasta saptamana.


La atelierul de lucrari clasice Jaguar Land Rover din Warwickshire vor fi realizate manual numai 25 de bucati din modelul D-type. In 1955, Jaguar planificase fabricarea a 100 de modele D-type. Deoarece a realizat numai 75, Jaguar Classic realizeaza acum obiectivul initial al companiei, prin crearea de 25 de automobile sport noi, conforme cu originalul.


Modelul D‑type castigator de 3 ori in cursa de 24 de ore de la Le Mans, intre 1955 si 1957, era propulsat de motorul cu 6 cilindri al modelului XK. Fiecare element al modelelor D-type disponibile pentru comercializare incepand din 2018 va fi realizat respectand configuratia autentica, originala.


Tim Hannig, director divizia Classic Jaguar Land Rover a spus: „Jaguar D‑type a fost unul dintre cele mai prestigioase si mai frumoase modele de curse din toate timpurile, cu rezultate extraordinare in cele mai dificile curse auto din lume. Si a ramas la fel de impresionant.


„Ocazia de a continua povestea de succes a modelului D-type, prin completarea cifrei de productie planificate la Coventry, reprezinta unul dintre acele proiecte cu care te intalnesti odata in viata, la care au ocazia sa participe expertii nostri renumiti Jaguar Land Rover Classic.”



D-type este al treilea model Continuation realizat de Jaguar Classic, completand cele 6 modele lipsa Lightweight E-type realizate in 2014 - 2015 si cele 9 modele XKSS realizate in 2017 - 2018.


Munca asidua de cercetare dusa de expertii Jaguar Classic, care au avut acces exclusiv la schemele si notele originale Jaguar, permit fiecarui model nou D‑type sa fie fabricat la specificatiile originale ale managerului pentru competitii Lofty England si echipei sale de ingineri, din anii 1950. Clientii modelului D‑type pot selecta fie tipul de caroserie cu bot scurt, din 1955, fie pe cea cu bot lung, din 1956.


Prototipul prezentat este tipul cu bot lung, din 1956, care poate fi identificat prin capota alungita, protuberanta specifica din spatele capului soferului, chiulasa lata si etrierii de frana ce pot fi inlocuiti rapid.


Kev Riches, director tehnic Jaguar Classic, a spus: „Recrearea celor 9 modele XKSS derivate din D-type ne-a adus satisfactii imense si chiar mai multe provocari tehnice decat cele 6 modele lipsa Lightweight E-type, dar lectiile invatate din proiectul XKSS au insemnat un plus de experienta pentru realizarea ultimelor 25 de bucati din modelul D‑type. Fiecare dintre acestea va fi conform cu originalul pana la ultimul detaliu, asa cum intentiona departamentul de competitii Jaguar.”

PASAREA PHOENIX RENASCUTA DIN PROPRIA CENUSA: MODELUL XKSS DIN NOU IN ACTIUNE

La 60 de ani de la incendiul devastator de la Brown’s Lane, care a dus la disparitia modelului XKSS - acum din nou in actiune!


Jaguar a anuntat ca planifica realizarea a 9 modele noi XKSS.


Numai 16 au fost fabricate pentru a fi exportate in SUA, inainte ca restul de 9 sa fie distruse in incendiul devastator care a mistuit fabrica de la Browns Lane, pe 12 februarie 1957.


La 59 de ani de la eveniment, Jaguar Classic va realiza manual 9 modele XKSS complet noi, la aceleasi specificatii din 1957, care vor intra in posesia unui grup restrans de clienti si colectionari.


Inspirat de proiectul Lightweight E‑type, fiecare model nou XKSS va fi realizat manual la noua fabrica Jaguar de la Warwick.


Istoria modelului XKSS a inceput odata cu cele 3 victorii succesive de la Le Mans ale modelului D-type, in 1955, 1956 si 1957. Dupa aceea, Sir Williams Lyons - „Dl. Jaguar” - a avut viziunea extraordinara de a converti restul de 25 de modele de curse D‑type in versiuni de strada, creand astfel primul supercar din lume.


Tim Hannig, Director, Jaguar Land Rover Classic, a spus: „XKSS ocupa un loc special in trecutul Jaguar si este un model dorit de colectionarii din lumea intreaga, datorita exclusivitatii si designului sau inimitabil.


„Echipa competenta de ingineri si tehnicieni Jaguar Classic se bazeaza pe cunostintele acumulate in timp, pentru a se asigura ca fiecare din cele 9 modele va fi 100% autentic si fabricat la cel mai ridicat standard de calitate.”


Primul model din noua serie Jaguar XKSS va fi livrat in 2017.

LIGHTWEIGHT E‑TYPE: 6 DINTRE CELE MAI BUNE

La jumatate de secol de la aparitie, Jaguar Classic prezinta un model Lightweight E‑type fabricat in secolul 21.


6 modele Jaguar Lightweight E‑type complet noi sunt realizate cu cea mai mare atentie de ingineri specializati, facand dovada competentei si experientei noului atelier Jaguar Classic.


Apreciata generatie noua de modele E-type „Special GT” a fost fabricata in 1963 si beneficia de caroserie din aluminiu, pentru performante imbunatatite. Insa au fost realizate numai 12 din cele 18 cate s-au dorit a fi fabricate. Cele 6 modele noi Lightweight E‑type vor finaliza seria inceputa si neterminata acum 50 de ani si vor avea seriile de sasiu ale vehiculelor lipsa.


Prototipul acestor modele noi Lightweight E‑type a fost realizat deja si a fost testat timp de 15 zile pe circuitul Jaguar Land Rover de la Gaydon, pentru a verifica dinamica vehiculului si a stabili setarile optime ale suspensiei.


Pentru a crea noile modele E‑type, fiecare panou si fiecare piesa au fost scanate cu atentie si recreate, inainte de a fi asamblate la fabrica Browns Lane, la mica distanta de locul in care erau fabricate modelele originale.


Componenta de baza a modelului Lightweight E‑type este caroseria din aluminiu. Acest material inlocuieste otelul folosit la modelul E-type de serie, in vederea reducerii greutatii – o reducere cu 114 kg (205 lb), comparativ cu varianta standard.


In pofida celor 50 de ani, constructia din aluminiu a celor 6 noi modele Lightweight le face foarte apropiate de gama actuala Jaguar, XE, XJ si F‑TYPE fiind realizate la aceleasi standarde, cu caroserii din aluminiu, exact din acelasi motiv. De fapt, Jaguar este acum liderul mondial in domeniul vehiculelor cu caroserie din aluminiu, iar compania are o experienta de neegalat in domeniul relativ nou al utilizarii aluminiului in productia automobilelor de serie.


Lightweight E‑type era echipat cu o versiune foarte studiata a motorului cu 6 cilindri in linie Jaguar montat pe modelul XK, care datorita celor 2 axe cu came in cap antrenate prin lant si chiulasei din aluminiu, cu camere de ardere emisferice, era foarte avansat in 1963, desi a fost montat pentru prima data pe modelul XK 120, in 1948. A fost motorul care a propulsat modelele C si D-type spre victorie la Le Mans, in anii 1950. Un model foarte performant de-a lungul scurtei sale cariere competitionale, Lightweight E‑type a cunoscut faima mondiala si este foarte apreciat.


Cele 6 noi modele Lightweight E‑type sunt destinate sporturilor cu motor si dispun de omologare FIA pentru cursele de vehicule istorice.


Pentru recrearea modelului Lightweight E‑type, Jaguar Classic a putut face apel la competentele extraordinare si experienta multor ingineri si tehnicieni talentati din diferite departamente Jaguar si care sunt acum dedicati acestui proiect.


Cei 6 clienti selectati vor deveni proprietarii unuia dintre cele mai rare automobile din lume – un model nou Lightweight E‑type, realizat manual la Browns Lane, la fel de apreciat ca modelele vechi, originale.